artyści


FIEDEL | Ostgut Ton, Fiedelone, MMM / Berlin

www.fiedelone.de

Fiedel aka Michael Fiedler – producent związany od dawna z wytwórnią Ostgut, rezydent Berghain. Jeden z prawdziwych mistrzów berlińskiej sceny muzycznej, wymyka się stereotypowym wyobrażeniom o tamtejszym nurcie techno, zestawiając pozornie przeciwstawne style, minimalizm z house, ciężkie electro, a nawet hi-NRG, tworzy syntezę nastrojów prowadząc w zaskakujące opowieści.

Wychował się z Brandenburgii, będąc pod wpływem artystów starej szkoły hip hop jak Mantronix, Egyptian Lover i wczesnych dzieł Depeche Mode i Kraftwerk nasłuchiwał zza berlińskiego muru audycji Moniki Dietl w Radio 4U w Berlinie Zachodnim. W latach 90-tych zaczął regularnie grać w Mitte w klubie Subversiv, by wkrótce potem nawiązać współpracę z zaprzyjaźnionym Errorsmith tworząc MMM. Po kilku latach intensywnej produkcji i mocnego koncertowania w duecie, Fiedel postawił na własną produkcję ugruntowując sobie w krótkim czasie silną pozycję jako DJ, rezydent Ostgut (od 2000 roku), a później w Berghain. Na kompilacji Fünf miał swoje pierwsze wydanie solo pod Ostgut, a następnie w Various (2013) i Ostgut Ton | Zehn (2015). W 2012 roku założył własną wytwórnię Fiedelone, nadając swojej produkcji bardziej osobisty charakter; w 2014 roku jego live-set miał premierę w Berghain.



incite/ [DE]

incite.hamburg

Kera Nagel i André Aspelmeier to wielokrotnie nagradzany duet artystyczny z Hamburga założony w 2002 pod nazwą incite/, tworzący kompozycje audiowizualne, łącząc mocne elektroniczne brzmienie z dynamiczną, zsynchronizowaną z dźwiękiem monochromatyczną warstwą obrazową. W okresie swojej dziesięcioletniej kariery, duet incite/ zagrał ponad 200 koncertów, a w 2015 zostali wybrani jako honorowi artyści reprezentujący niemiecki pawilon podczas World Expo w Mediolanie. Laureaci nagród Qwartz Electronic Music Awards we Francji, WRO Media Art Bienale we Wrocławiu oraz visual Music Award w Niemczech.



Francois Wunschel / 1024architecture [FR]

1024architecture.com

Artysta wizualny, architekt i programista komputerowy mieszkający w Paryżu. Współtwórca 1024architecture – studia artystycznego, które realizuje wyjątkowe instalacje świetlne łącząc przestrzeń, architekturę, światło i kodowanie, ktore zrealiozwalo m.in. jeden z pierwszych audio-reaktywnych wideomappingów (Perspective Lyrique, Lyon, 2010). Jako 13-latek zaprojektował pierwszą własną grę Arcade, później został współzałożycielem kolektywu Exyzt i 1024architecture i Francois aka Frz zawsze przesuwa granice narzędzi graficznych real time, również jako lider programistów tworzących oprogramowanie Madmapper i Madframework.



Fernando Favier aka Gymkhana / 1024architecture [FR]

1024architecture.com

Najpierw studiował filozofię, później postanowił skupić się na muzyce konkretnej i zapisał się do Konserwatorium Paryskiego. Postrzegając muzykę jako sztukę wizualną, zaczął współpracę z artystami multimedialnymi. Na swojej drodze spotkał Vincenta Ravaleca, Mike`a Ladda i wreszcie Francoisa Wunschela. Przyłączył się do kolektywu Exyzt i wreszcie do 1024 architecture. Oprócz instalacji artystycznych i inauguracyjnego video mappingu, stworzyli razem performatywną trylogię „Euphoria, Crisis, Recession”.



Adrien M & Claire B [FR]

Virginie Barjonet [FR]
Rodolphe Martin [FR]
Christophe Sartori [FR]

am-cb.net

Zespół Adriena Mondota i Claire Badrainne działa na polu sztuki cyfrowej i sztuki scenicznej od 2004 roku. Tworzą oni wiele form artystycznych, począwszy od występów scenicznych do wystaw, łącząc świat rzeczywisty z wirtualnym za pomocą narzędzi informatycznych, które zostały zaprojektowane i dostosowane specjalnie do ich potrzeb, Umieszczają ludzkie ciało w centrum technologicznych i artystycznych wyzwań oraz dostosowują aktualne narzędzia technologiczne do tworzenia ponadczasowej poezji, dzięki wizualnemu językowi opartemu na grze i zabawie, który kształtuje wyobraźnię. Adrien i Claire wraz z zespołem realizują projekty jako warsztaty badawcze i twórcze z siedzibą w dzielnicy Lyonu, Presqu’île.
W spektaklu Hakanaï podczas Patchlab 2016 wystąpią Virginie Barjonet (taniec), Rodolphe Martin (digital interpretation), Christophe Sartori (sound design).



Tale of Tales [BE]

tale-of-tales.com

Amerykanka Auriea Harvey i Belg Michaël Samyn – para programistów, projektantów, reżyserów, artystów tworzący niekomercyjne gry komputerowe. Znani są z kontrowersyjnych i innowacyjnych projektów, które przesuwają granice gier wideo. W swoim studiu w Beligii stworzyli m.in. The Endless Forest, grę MMO, w której poszczególni gracze wcielali się w jelenie o ludzkich twarzach, The Graveyard czarno-biały obraz medytacji nad śmiertelnością, czy grę erotyczną Luxuria Superbia, która zdobyła nagrodę innowacyjności na Festiwalu Gier Niezależnych, IGF i ekstremalnej polityki w Sunset (2015). Najsłynniejszą produkcją Tale of Tales jest wydana w 2009 roku gra The Path, bajka horror w technikolorze o siedmiu dziewczętach w różnym wieku idących do domu babci, inspirowana Czerwonym Kapturkiem, która wzbudziła kontrowersje wśród krytyków: jedni opisywali ją jako ponadprzeciętne dzieło fikcji interaktywnej, inni zaś jako wieloznaczną produkcję, którą trudno nazwać grą. Para wstrzymała obecnie produkcję tytułów komercyjnych, żeby skupić się na rzeczywistości wirtualnej (VR) i artystycznym wykorzystaniu technologii w nowym projekcie pod tytułem Cathedral-in-the-Clouds, który wyjątkowo będzie można zobaczyć podczas 5. edycji Patchlab.



Or Fleisher [IL]

phenomenalabs.com

Reżyser, programista komputerowy i inżynier dźwięku. Jest absolwentem Uniwersytetu w Tel Awiwie ze specjalnością filmową i telewizyjną oraz ekspertem w postprodukcji i muzyce. Or odnalazł swoją drogę do muzycznego świata w młodości, kiedy uczył się grać na klasycznym fortepianie i perkusji. Później, kiedy pracował w studiu odnalazł swoją drugą pasję – dźwięk, i zaczął nagrywać i miksować. W okresie studiów i po ich ukończeniu zgłębiał sztukę opowiadania poprzez dźwięk, co potem zaowocowało wyprawą w kierunku twórczych i wschodzących technologii jako narzędzi dla narratorów i jego samego. Or jest współzałożycielem Phenomena Labs – studia w Tel Awiwie, które skupia się na tworzeniu immersyjnych doświadczeń audiowizulanych. Jego praca polega na interaktywnym tworzeniu przy wykorzystaniu takich technik jak wirtualna rzeczywistość (VR), sztuka audio-reaktywna i inne wschodzące technologie, przy jednoczesnym utrzymaniu przy każdym projekcie jego własnej unikalnej narracji.



elemaun [IR]

www.elemaun.com

Audiowizualny kolektyw założony w 2008 roku w Teheranie przez Alego Phi. Początkowo był to zespół grający muzykę elektroniczną fusion, który rozwijał się dodając wizualizacje tworzone na żywo, wykorzystując kreatywne programowanie. Obecnie projekt ten jest platformą współpracy różnych artystów i nowych technologii skoncentrowaną na motywach irańskich i filozofii wschodniej. W 2016 roku występował m.in. podczas festiwalu Ars Electronica w Linz.



Wesley Goatley [UK]

wesleygoatley.com

Mieszkający w Londynie artysta i naukowiec zajmujący się critical data aesthetics.
Poprzez instalacje, software artworks i performance, bada w swojej pracy jak krytyczna praktyka artystyczna może tworzyć nowe formy analitycznych, złożonych systemów technologicznych i krytykować struktury władzy, które je wspierają. Ukończywszy Music and Sonic Media na Wydziale Muzyki, Filmu i Mediów Uniwersytetu Sussex, otrzymał stypendium Sussex Humanities Lab, w ramach którego realizuje doktorat krytycznych i twórczych praktyk w dziedzinie critical data aesthetics.



Matteo Zamagni [IT]

alt-o.com

Mieszkający w Londynie artysta nowych mediów. Swoje idee wyraża za pomocą platform multimedialnych: reżyserii wideo, grafiki wyrenderowanej i tworzonej w czasie rzeczywistym oraz instalacji interaktywnych. Jego projekty zakorzenione są w ciągłym badaniu związków między duchowością a nauką. Z lekkością bada granice między wymiarem fizycznym a niewidzialnym, materię w mikro i makro skali oraz świadomy i nieświadomy stan umysłu.



Thomas Wagensommerer [AT]

wagensommerer.at

Mieszka i pracuje w Wiedniu. Absolwent technologii cyfrowych mediów na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w St. Poelten, filozofii na Uniwersytecie Wiedeńskim, sztuki interdyscyplinarnej na Uniwersytecie Sztuki Użytkowej w Wiedniu. Pracuje jako artysta medialny, muzyk i teoretyk przy realizacjach instalacyjnych i przedstawieniach. Swoje dzieła prezentował między innymi na Ars Electronica Festival, MAK Wien, CTM Berlin, Triennale Museum Milano, Festival des Cinémas Différents Paris, Festival de vidéomusique de Montréal. Wykładowca kierunku mediów eksperymentalnych na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w St. Poelten.



Francesco Soave [IT]

francescosoave.com

Muzyk, inżynier dźwięku, programista i artysta wizualny urodzony w Weronie w 1990 roku. Obecnie pracuje jako programista w Londynie. Tworzy instalacje interaktywne i performance w oparciu o Kinect, Arduino, Mindwave, które mają na celu zbadanie relacji zachodzących między kreatywnością i technologią oraz w jaki sposób narzędzia cyfrowe mogą być wykorzystywane do rozszerzenia naszych możliwości ekspresji.
Po ukończeniu Computer Science Applied to Music na Uniwersytecie w Mediolanie oraz obronie dyplomu na kierunku Cyfrowe Media na londyńskim Ravensbourne College, obecnie kontynuuje naukę na Uniwersytecie Sussex w Brighton na studiach Computing with Digital Media.



Eltron John

soundcloud.com/eltron-john

Didżej, producent i muzyczny wyznawca o niespożytych siłach i bezkompromisowym podejściu do fachu. Jedna z bardziej charakterystycznych postaci polskiej sceny muzyki tanecznej. Miłośnik i kolekcjoner winylu, gra głęboką, często surową, ale zawsze przepojoną uczuciem muzykę, której korzenie leżą w soulu, disco, psychodelii oraz dubie, a której owoce można znaleźć pośród tego, co zwyczajowo nazywa się house i techno.
Eltron ma za sobą wiele lat występów w klubach w całej Polsce i Europie. Wielokrotnie gościł na najważniejszych krajowych festiwalach (Unsound, Nowa Muzyka, Audioriver, Open’er), a także na legendarnym Sonarze w Barcelonie. W 2008 roku był uczestnikiem Red Bull Music Academy. Nagrywa dla wytwórni Pets Recordings/STEP, U Know Me, The Very Polish Cut-Outs/Transatlantyk, Uncanny Valley, MOST oraz S1 Warsaw



Sylwia [PL/DE]

soundcloud.com/paradoxproject/paradox-podcast-044-sylwia

Sylwia to DJ’ka i producentka osiadła w Berlinie. Zaczynała jako część duetu Sentel, którego działalność utorowała drogę do winylowej 12” w londyńskim Granholme Records. Solowy projekt Sylwii rozpoczął się w Krakowie, gdzie organizowała znaczące wydarzenia muzyczne i była ważnym ogniwem lokalnej sceny. Na swoim koncie ma już występy w legendarnym Panorama Bar, Tresorze oraz podczas CTM, scenę dzieliła m.in. z Neil Landstrumm, Inigo Kennedy, Perc, AnD, Recondite, Blawan. W swoich setach skupia się na szczerym przekazywaniu muzycznej pasji, wzbogacając swoje techno o surowe i industrialne pasaże.



Pete Elastic Eye / More Eyes [UK]

www.moreeyes.co.uk

Artysta wizualny, projektant i VJ z dyplomem ze sztuki cyfrowej. Współzałożyciel kolektywu VJskiego MoreEyes i dyrektor firmy graficznej Elastic Eye. Przez ostatnie 15 lat występował w kilku najbardziej prestiżowych miejscach w Wielkiej Brytanii, w tym w Southbank Centre i Roundhouse. Tworzył materiały wideo na zamówienie międzynarodowych twórców muzycznych i występował na ważniejszych festiwalach muzycznych, w tym w Glastonbury na scenie Shangri-La i na Wilderness Festival, występując z czterdziestoosobową orkiestrą. Ma doświadczenie w prowadzeniu wydarzeń audiowizualnych, prowadzeniu warsztatów z VJ-ingu i projekcji mappingu oraz jest odpowiedzialny za prace projektowe dla VJ London – comiesięcznych spotkań społeczności osób związanych ze sztuką audiowizualną. Obecnie pracuje jako specjalista ds. wizualizacji dla zespołu Public Service Broadcasting odbywającego trasę po Wielkiej Brytanii oraz jako godny producent Splice Festival.



Attaray Visual [HU]

attaray.wordpress.com

Od piętnastu lat jako VJka jest zaangażowana w improwizowane audiowizualne performance’y jako twórca obrazu cyfrowego, zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Ukończyła Wydział Intermediów i Pedagogiki na Akademii Sztuk Pięknych w Budapeszcie. Obecnie jest doktorantką tej Akademii i pisze rozprawę doktorską na temat VJ-ingu.



4youreye [AT]

www.4youreye.at

Grupa 4youreye wykonująca audiowizualne performance’y na żywo, została założona na początku lat 90. w Wiedniu, w Austrii. Historia ich działalności to ponad 15 lat niezlicznonych performace`ów w Austrii, Europie i na całym świecie od Malezji przez Rosję, Japonię, Indie i Chiny. Duet przedstawia szybkie, ostre cięcia i niekonwencjonalne sekwencje ekranowe, które zdmuchują kurz ze starych obrazów. Ciągle zmieniające się kolaże obrazów wpisują się w muzykę i tak tworzą spójne doświadczenie dla publiczności. 4youreye pracują na żywo, tworząc efekty w czasie rzeczywistym, gdzie muzyka i wizualizacje tworzą razem połączone doświadczenie, w którym muzyka staje się wizualizacją. Wykorzystywane obrazy to grafika generowana komputerowo, próbki TV, a szczególnie świeżo nagrany materiał filmowy. Wynik to niewyobrażalna różnorodność pętli, błysków i transformacji, które przyciągają oczy publiczności swoją wizualną siłą.Historie postrzegane są jako nigdy niekończące się babilońskie archiwum złożone z obrazów, mediów, dźwięków i symboli, które mogą zgłębiać otwartą przestrzeń przyszłości.4youreye czerpią inspirację z abstrakcyjnych filmów lat dwudziestych, eksperymentalnych filmów lat 50-tych i 60-tych oraz koncertów rockowych z lat 70-tych, a także artystów sztuki wideo lat 80-tych. W latach 2008 i 2007 czołowy magazyn branżowy wydawany w Londynie, DJ-Mag, umieścił 4youreye wśród pięciu najlepszych VJ-ów w światowym rankingu.



Luca Cataldo [IT]

ka-lu.net/

Artysta audiowizualny i VJ, mieszka i pracuje we Włoszech. Występował we Włoszech, Holandii, Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, na Łotwie. W latach 2007-2012 roku był oficjalnym Vj-em na włoskich Subculture Parties. Jest współwłaścicielem i menedżerem wytwórni Subculture Music wydającej muzykę elektroniczną razem z Maztekiem. Pracuje również w ramach kolektywu Antica Proietteria działającej we Włoszech, skupiającej się na wykorzystaniu projektowania światła w kontekstach site-specific oraz International Network for Culture and Arts.