krótkie formy filmowe
Specjalna selekcja eksperymentalnych krótkich form filmowych do zobaczenia w Bunkrze Sztuki na poziomie -1.
9-10.11.2012
od godz. 10:00 do 20:00
wstęp wolny
Charly das Reh / Jeleń Charly
Christian Hippchen, 2011
Dla ojca małego Christiana, zwykły dzień w idyllicznej wiosce południowo-zachodnich Niemiec kończy się tragedią. Niemal realistyczny idcydent!
Die Fliegen (The Birds II) / Muchy (Ptaki II)
Susann Maria Hempel, 2010
Kiedy kończy się atak Ptaków, “The End” trwa poprzez owady atakujące opuszczone domy i ogrody, które wcześniej podbiły Hitchcockowskie ptaki. Muchy (Ptaki II) to eksperymentalny i melancholijny sequel Ptaków dedykowany Oskarowi Sala (ur. w 1910 roku w Greiz w Niemczech), który był sound designerem filmu Hitchcocka. Film zrealizowano z użyciem kamery high-speed w Institute of Systematic Zoology and Evolutionary Biology w Jena w Niemczech.
Fast Lane
Tilman Rößler, 2011
Z alejek do metropolli. Do wielkiego korka, przyspieszania, wymijania, hamowania. Kierowcą jest Początkiem drogi found footage Fast Lane jest Paryż okresu Nowej Fali. Wykorzystanie różnych technik analogowych na równi z cyfrowym montażem tworzy zniekształcony obraz poprzez proces jego dekonstruktywnego przeobrażenia.
Rabid Ritual
Ewelina Aleksandrowicz & Andrzej Wojtas, 2011
Akcja Rabid Ritual toczy się w opuszczonej bazie militarnej w Teufelsber – sztucznie stworzonym w Berlinie po II wojnie światowej z gruzów miasta. To poetyczna impresja historii i energii tego miejsca. Posępny, ale pełen atmosfery nadziei dla przyszłości. Rabid Ritual to promo wideo dla FQP label – muzyka została skomponowana przez Tomasza Bednarczyka i Adriana Klumpes.
Grotesquería
Miss Enabyme (Anna Natt & Dalia Castel), 2011
1 tancerz. 3 ciała. 4 ramiona. Cabaret grotesque.
Głównym tematem tego wideo reinterpretacja i eksploracja granic między sztuką i technologią. Choreografia dla mózgu i oczu ustawiona do mechanicznego brzęczenia i powtarzających się instrumentów smyczkowych. Ścieżka dźwiękowa dla starcia pomiędzy różnymi warstwami jaźni, zawarta w niekończącej się (lub nieskończonej) transformacji
Ich dich mich / Ja Ty Mnie
Elke Brugger, 2010
Jedni mówią, że miłość to gra. Ale w takim razie, jakie są jej zasady? Kto daje, kto bierze, kto wymienia? Jedni mówią, że miłość to energia. Jeśli tak, co, dokąd i czym przepływa? Ja Ty Mnie pokazuje relacje interpersonalne – grę, która jest wszystkim, ale przede wszystkim grą.
Wolfgang
Luise Omar, 2010
Gorącego letniego dnia wilk siedzi na swoim tarasie i szuka czegoś, co mógłby zjeść. Obok przechodzi dziewczyna w czerwonej czapce. Wilk idzie za nią. Ale czy to jej poszukiwał?
Hołd złożony nieograniczonej sile fantazji w momentach ciszy
Chiara Strickland, 2009
Przekraczanie lini
Film o trzech różnych charakterach, jak również o nudzie w naszym społeczeństwie i szaleństwie, dzięki któremu z nią wygrywamy.
Achsensprung / Reverse Angle
Maria Madei, 2009
A film about three totally different characters as well as the boredom in our society and the insanity with which we beat it.
Jak poradzić sobie z nonsensem
Veronica Solomon, 2009
Czy świat wydaje ci się spójny i zrozumiały? Ale po co walczyć o zrozumienie skoro z radością możemy przechodzić przez tyle warstw nonsensu… Sferyczna Matka Przełożona utrzymuje wywar gorący i parujący, a wszystkie wiadomości dochodzą do Wielkiego Chomika w niebie. A potem…? Nie martw się, jest happy end.
Granica
Daniel P. Dwyer, 2010
Film Granica zbudowany jest na niekończącym się cyklu przemocy. Przemoc jest w nim usprawiedliwiona jako motyw zemsty i użyta do legitymizowania sensu historii.
Ruineyland
Manuel Rodriguez, 2010
Dwie znane figury z komiksów są agentami dyktatury. Ludzie noszą maski szczęścia. Stare miasto jest obecnie parkiem rozrywki.
Camel
Özgür Ramazan Özcan, 2010
Mroczne przygody burleskowej kobiety przedstawione w kolażach.
Aioli
Andreas Karaoulanis, 2011
Film będący abstrakcyjnym eksperymentem odkrywający związek visualu i audio. Wideoklip dla Best Before Unu.
Składane struktury
Robin Lochmann, 2009
Podróż starego człowieka przez surrealistyczny budynek wypełniony obcymi. Co on tam robi?
Tweng
Ulrich Berthold & Sandra Dollo, 2011
To jest przyszłość! Podziemia kanalizacji zmutowanego miasta. Maszyna kontroluje wszystko, ale coś jest nie tak. Pojawia się przebłysk światła. Spojrzenie we wszechświat czy tylko wytwór zdeprawowanego umysłu? Superbohater na swoim kosmicznym motocyklu odbędzie szaloną podróż w poszukiwaniu odpowiedzi i próbując wyrwać się z niewoli. Jego zły brak bliźniak jest ciągle krok za nim i próbuje go powstrzymać. Ale który z nich to ten zły brat bliźniak? Wyglądają tak samo!
Sommeil paradoxal / R.E.M.
Florentine Grelier, 2011
Marzenia senne na filmie.
Taniec przepiórki
Elena Córdoba & Chus Dominguez, 2010
Elena Cordoba, choreografka i tancerka, w filmie Jean-Luca Godarda Żyć własnym życiem wysłuchała krótkiego dialogu o duszy i naturze kur. Na jego podstawie rodzi się pomysł, aby ożywić ciało przepiórki gotowej do ugotowania i – nawiązując do Godarda – znaleźć w nim pośmiertnie duszę tancerza.
Koridor / Korytarz
Funda Zeynep Ayguler, 2009
Mężczyźni i Kobiety nadchodzący wąska dróżką z diametralnie różnych stron, depcząc się i popychając starają się śledzić swoją indywidualną ścieżkę. Z przesadnymi, maniakalnymi gestami, podróż staje się klaustrofobiczn, gdy niektórzy (individuals) stają sie ograniczeni i uwięzeni w swych zmaganiach.
Thanx to our partner – ClipAward No & Low Budget Short film Festival in Mannheim, Germany!
ClipAward // Low & No Budget Short Film Festival
ClipAward addresses independent filmmakers from all over the world who work under low & no budget conditions, i.e. without the infrastructure of film academies or the financial support from funding agencies. In this sense ClipAward offers an alternative platform to present their work and a growing European network to promote their shorts, thus making them accessible to a wider public.
The festival program has no restrictions! We show short features, animations, documentaries, experimental movies and music videos. Anything is allowed – as long as it’s short and cheap!
The only conditions for the participation: the productions costs may not exceed 500 Euro per minute, the maximum length is 15 minutes, and the shorts have to be subtitled in German/English.
The 8th ClipAward Festival takes place in the castle of Mannheim on April 26–28, 2013.
The CALL FOR ENTRIES starts in November 2012.
Find further information about the festival at www.clipaward.org