artyści
Anthony Rother [DE]
Pochodzący z Frankfurtu niemiecki kompozytor muzyki elektronicznej, producent i ojciec wytwórni ‘Psi49Net’. Żywa legenda, klasyk gatunku, najważniejszy kontynuator twórczości grupy Kraftwerk. Od ponad dwudziestu lat wytycza kierunki, w którym podąża scena techno. Pierwsza Ep’ka z cyklu Psi Performer wydał w 1996 roku. Została bardzo dobrze przyjęta, ale w żadnym stopniu nie zapowiadała ogromnego sukcesu, który przyszedł rok później wraz z wydaniem debiutanckiego albumu “Sex With The Machines’.
Czyste wręcz krystaliczne dźwięki uzupełnił wokoderem, który stał się znakiem rozpoznawczym Rother’a. Sprawił, że znawcy gatunku zamarli z podziwu. Album do dzisiaj uznawany jest za kamień milowy elektro, sam Rother został okrzyknięty geniuszem. Swoją klasę i artyzm potwierdził w 2000 roku. Wydał kolejny album “Simulationszeitalter”. Mroczne elektro w połączeniu ze stylistyką techno, odhumanizowany wokal, mrok i melancholia przeplatające się w 8 na zawsze wpisały go do kanonu najbardziej inspirujących twórców muzyki elektronicznej. Rother nie zwalnia, w 2001r. ukazuje się ‘Little Computer People’, który od razu staje się wielkim przebojem. Każdy kolejny album ‘Hacker’ czy ‘Popkiller’ okazują się bestsellerami, umacniając pozycje Rothera jako niekwestionowanego króla elektro. W międzyczasie Anthony Rother produkuje całe leksykony muzyki, remixuje utwory największych autorytetów i gwiazd. Na jego słynne live acty do dzisiaj ściągają tłumy fanów. Stawia zawsze na nieosiągalną dla innych jakość. Wychował na swojej muzyce całe pokolenie współczesnych djów i producentów.
Technopolitics [AT]
Technopolitics to niezależna, transdyscyplinarna platforma twórców z Austrii, stworzona przez artystów, teoretyków, kuratorów, naukowców i dziennikarzy, którzy wspólnie opracowują innowacyjne projekty na przecięciu sztuki, badań, nauki i edukacji. Platforma została uruchomiona jako forum dyskusyjne online Armin Medosch i Brian Holmes w 2009 roku. W 2011 roku została założona w Wiedniu jako grupa, która regularnie spotyka się i organizuje wykłady i panele dyskusyjne. Technopolitics organizuje również międzydyscyplinarne konferencje i projekty badawcze artystyczne na arenie międzynarodowej. Ich ważnym wspólnym celem jest zbadanie na szeroką skalę procesów historycznych, opartych na paradygmatach technoekonomicznych z krytycznego punktu widzenia poznawczego. Wykorzystują podejścia transdyscyplinarne, które łączą te procesy z formami kulturowymi w odpowiednim momencie i miejscu historycznym, włączając także własne prace. Grupę tworzą: John Barker, pisarz Sylvia Eckermann, artysta | Doron Goldfarb, informatyk | Armin Medosch, artysta / kurator / uczony Gerald Nestler, artysta, pisarz Felix Stalder, socjolog, teoretyk kultury | Axel Stockburger, artysta, badacz Gerald Straub, stosowany teoretyk kultury, kurator, artysta Matthias Tarasiewicz, artysta sztuki cyfrowej, badacz Thomas Thaler, dziennikarz nauk ścisłych | Sophie-Carolin Wagner, naukowiec | Ina Zwerger, dziennikarka naukowa, związana z radiowym kanałem Ö1 austriackiej rozgłośni publicznej ORF. Na Patchlab Technopolitics reprezentować będzie Doron Goldfarb oraz Ina Zwerger.
Michał Jacaszek [PL]
Kompozytor i producent muzyki elektroakustycznej, łączącej dźwięki preparowane elektronicznie z żywym instrumentarium. Ma na swoim koncie cztery autorskie albumy, ilustracje muzyczne do poezji i prozy, muzykę teatralną i filmową, słuchowiska. Jest jednym z kuratorów Festiwalu C3 /Club Contemporary Classical/. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Mieszka w Gdańsku. W swojej twórczości łączy muzykę elektroniczną z brzmieniem klasycznych instrumentów. W 2014 roku wraz z zespołem Kwartludium wydał też płytę “Catalogue des arbres”, która jest przetworzeniem i własną interpretacją dźwięków natury. Zajmuje się też muzycznym ilustrowaniem poezji, współpracuje z artystami nowych mediów. Jest nagradzanym twórcą muzyki filmowej, stworzył ścieżki dźwiękowe między innymi do ‘Sali samobójców’ Jana Komasy czy “There is no others there is only us” Marca Silvera. Ma na koncie cztery albumy autorskie. Koncertował na znaczących festiwalach w Polsce i za granicą, m.in. Unsound New York, Mutek w Kanadzie.
NOHlab & NOS [TR]
www.nohlab.com, www.nosvisuals.com
NOHlab to studio artystyczne założone w 2011 przez Candaşa Şişmana and Deniza Kadera, wraz z Osmanem Koç, specjalizującym się w kreatywnym kodowaniu, stworzyli NOS – platformę analizującą dźwięk w czasie rzeczywistym i wykorzystującą te dane jako parametr do obliczeń wizualnych, które powodują, że dźwięk i obraz tworzą zsynchronizowaną całość. Wspólnie tworzą interdyscyplinarne projekty na styku sztuki, designu i technologii, dotykając wielu różnych dziedzin cybernetyki, sztucznej inteligencji czy gier, łącząc rzeczywistość fizyczną i cyfrową równocześnie badając relacje między technologią i sztuką. Studio NOHLab produkuje projekty, w których związek człowieka i technologii może być odbierany na wiele sposobów. Ich prace były nagradzane m.in. na ARS Electronica i Japan Media Arts Festival. Współpracowali z takimi markami i instytucjami jak Chanel, Pink Floyd, Audi, Nike, IKSV and Scriabin museum.
Osman Koç jest twórczym technologiem i artystą, który wykorzystuje technologię jako medium ekspresji. Projektuje biosensory, rzeźby kinetyczne, oświetlenie reaktywne, występy audiowizualne i gry z alternatywnymi kontrolerami fizycznymi. W 2014 roku współtworzył Iskele47, multidyscyplinarne biuro projektowe w Ostambule. Od 2017 kontynuuje swoje działania w San Francisco. Jest również członkiem wizualnego trio NOS Visuals i sieci Epitome.
Vasen Piparjuuri[PL]
soundcloud.com/vasen-piparjuuri
Od początku swej działalności scenicznej związany z Warsaw Electronic Festival, Fundacją Sztuka i Technologia i OssoPublisher. Z jednej strony zafascynowany emocjonalnym wymiarem utworów muzycznych, z drugiej strony ich obiektywną, formalną strukturą. Tworzy zróżnicowaną formę muzyczną, porusza się między stylistykami IDM, drill&clik a elektroniką eksperymentalną. Grał między innymi na na WEF Events, The placard Headphone Festival (Unsound session), WRO Art Biennale, Porous4/The Sound Lab w Chinach, CHoP 2016 w Chinach.
XCEED [HK]
XCEED to grupa artystów nowych mediów pochodzących z Hong Kongu, skupia się na instalacjach sztuki cyfrowej, projektowaniu przestrzennym i pokazach interaktywynych. Ich prace były prezentowane m.in. na Ars Electronica, FILE, 404, Kernel, Cynet, Microwave, Beijing Media Art Biennale, Seoul International NewMedia, Lumen Prize czy Madatac. Ich ostatnie dzieła zostały zamówione przez Hong Kong Heritage Muzeum i Muzeum Sztuki Współczesnej w Tajwanie. Współpracowali między innymi z Creative Media Centre, Hong Kong Chinese Orchestra, ifva Festival, City Contemporary Dance Company, Hong Kong Ballet.
Celem XCEED jest przekraczanie granic i łamanie barier.
Chris Cheung aka h0nh1m [HK]
Twórca grupy XCEED. Artystyczna praktyka Chrisa Cheunga (h0nh1m) odzwierciedla jego inspiracje chińską filozofią, co widać w jego pracach łączących tradycyjne i futurystyczne idee. Zainspirowany przez Zhuang Zhou, jego najwcześniejsza praca “Szczęście ryb” prezentuje swoje myśli na temat obiektywizmu i subiektywizmu w kontekście interaktywności i śmierci autora. Zawsze znajduje nowe medium i odkrywa estetyczną stronę technologii. Wielokrotnie nagradzany m.in. przez Reddot, TDC, GDC11, Design for Asia Awards i New York Art Director Club Young Guns 11, Young Artist Award HKADC i Young Design Talent Awards z HKDC w latach 2010 i 2011. W 2014 roku pełnił funkcję Dyrektora Artystycznego i kuratora 1. Biennale Designu HK-SZ w 2016. Projekt jego grupy XCEED “RadianceScape” prezentowany był w tym roku na festiwalu Ars Electronica Festival, a wersja live podczas pierwszej edycji festiwal Sónar w Hongkongu.
Kwankai [HK]
Artysta nowych mediów, projektant, aktywny głownie na polu sztuki generatywnej i projektowania interakcji.
Otrzymał tytuł magistra naukowego w Creative Media na Politechnice w Hongkongu. Obecnie pracuje w Hongkongu, współpracuje z firmą XEX jako Dyrektor ds. Sztuki Interaktywnej. Do zespołu XCEED dołączył w 2012 roku. Ma wieloletnie doświadczenie w programowaniu przy użyciu różnych funkcji języków programowania, specjalizuje się w do generowaniu wizualizacji z integracją czujników w openFrameworks i Unity3D. Prezentował swoje prace na licznych festiwalach i imprezach na arenie międzynarodowej,
w tym między innymi FILE Electronic Language International Festival (S’o Paulo, Brazylia), na międzynarodowy festiwalu audiowizualnym MADATAC (Madryt, Hiszpania) i Microwave International New Media Art Festival (HongKong).
Nikolas Maigret [FR]
Nicolas odsłania kulisy mediów poprzez badanie progu ich dysfunkcji, ograniczeń i porażek, które później przemienia we wciągające i pełne doznań doświadczenie audiowizualne. Jako kurator zainicjował powstanie grupy Disnovation Research, która przeprowadza szereg perwersyjnych i symbolicznych akcji walcząc z trwająca propagandą innowacji technologicznej. Uczy w Parson Paris, jest również współzałożycielem grupy Art Of Failure, która powstała w 2006 r. Razem z Marią Roszkowską wydał książkę ‘The Pirate Book’ ‘ antologię na temat piractwa w mediach.
Jego prace były prezentowane m.in. na Transmediale (Berlin), Museum of Art and Design (Nowy Jork), File (Sao Paulo), 30th Chaos Communication Congress (Hamburg), Palais de Tokyo (Paryż), Elektra (Montreal), China Museum of Digital Arts (Pekin), Polytechnic Museum (Moskwa), North-West Film Forum (Seattle), School of the Art Institute (Chicago), The Pirate Bay 10th Anniversary (Sztokholm), Eastern Bloc (Montreal)
Maria Roszkowska [PL/FR]
Graficzka pochodząca z Polski, obecnie mieszka w Paryżu. Prowadzi prace badawcze w EnsadLab Paris. W latach 2010 – 2014 członkini Intégral Ruedi Baur, biura projektowego zajmującego się projektowaniem grafiki kulturowej we Francji. W 2013 roku zaprojektowała i skoordynowała Don’t Brand My Public Space! dla wydawnictwa Lars Müller, trzyletnie badania o miastach stosującymi strategie brandingowe. Wraz z Nicolasem Maigret wydała książkę ‘The Pirate Book’ ‘ antologię na temat piractwa w mediach prezentowaną m.in. na transmediale w Berlinie.
Lien-cheng Wang [TW]
Pochodzący z Tajwanu artysta nowych mediów, działacz na rzecz swobodnego dostępu do edukacji, audiowizualny performer. Jego działalność artystyczna skupia się na interaktywnych urządzeniach i pokazach dźwiękowych w czasie rzeczywistym. Do tworzenia swoich instalacji i pokazów audiowizualnych używa otwartego oprogramowania (open-source). Jego dzieła ukazują jednolite połączenie obrazów i dźwięków tworzonych przez algorytm komputerowy, jak również odbieranie przez człowieka wszechświata i natury. Aby osiągnąć niezwykły odbiór fizyczny, często stosuje niekonwencjonalne podejście. Jego prace były prezentowane m.in. na Ars Electronica (Austria), New Technological Art Award (Belgia), Les Journées GRAME (Francja), MADATAC (Hiszpania), Digital Art Festival Taipei (Taiwan).
Lola and Yukao Meet [DK/FR]
Lola and Yukao Meet (LYM) to duet europejskich artystów, którzy w swojej twórczości łączą rysunek ręczny wykonywany przy pomocy interaktywnej grafiki cyfrowej i środowisko akustyczne z dużą ilością elektrycznej wiolonczeli oraz naturalnych i miejskich dźwięków. Piękne, ambitne, inspirujące występy LYM wyznaczają kierunek nowego podejścia do grafiki cyfrowej na żywo, w którym artysta może łączyć pomysłowy graficzny wyraz artystyczny z występem muzycznym. Środowiska akustyczne Loli Ajima bazują na miejskich i przemysłowych dźwiękach, które przetwarzane są w spokojne, intymne warstwy dźwiękowe. Jej głos i loopy kształtują melodie poruszające temat narodzin, straty, strachu, delikatności i smutku. Budzące emocje grafiki Yukao Nagemi odzwierciedlają świat pełen fantazji, marzeń i wizji wewnętrznych. Korzystając z efektów cząstek i efektów produkcyjnych osiągają poziom abstrakcji, który pobudza wyobraźnię widza.
Jerry Galle [BE]
Jerry Galle w swoich pracach porusza temat momentami trudnej relacji pomiędzy technologią cyfrową a kulturą współczesną. Używa nowoczesnego oprogramowania i cyfrowego obrazu w niekonwencjonalny sposób i podkreśla rolę technologii zarówno w życiu codziennym, jak i w procesie twórczym. Jego dzieła przyglądają się temu, w jaki sposób technologiczne teksty i obrazy mogą wygenerować nowe znaczenie. Dla Galle’a takie ‘techno-teksty’ i ‘techno-obrazy’ mogą być geometryczne lub symboliczne, zabawne lub śmiertelnie poważne.
Ważną rolę w jego sztuce odgrywają wątpliwości cyfrowe, które odkrywa już w binarnej strukturze komputera symbolizowanej przez 0 i 1, czyli ‘tak’ i ‘nie’ współczesnej technologii. W społeczeństwie, w którym wątpliwość postrzega się jako cechę nieproduktywną, technologia wraz ze swoją ciągłą wydajnością wywiera efekt na nasze zachowania społeczne na wielu płaszczyznach. Ale gdy do systemu komputerowego przedostają się cyfrowe wątpliwości, wtedy zaczynają się dziać dziwne rzeczy.
Ostatnimi czasy, Galle zajmuje się użyciem języka współtworzonego za pomocą algorytmów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Pośredniczenie świata reprezentowane przez krążące i powielane teksty tworzone zarówno przez człowieka, jak i przez bota miało znaczący wpływ na pojęcie polityki, kultury, ekonomii i samego języka.
Jego prace były wystawiane w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Antwerpii, Centrum Sztuk Pięknych w Brukseli, w Brytyjskim Instytucie Filmowym, Centrum Sztuki Współczesnej w Forest, na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Rotterdamie, na Europejskim Festiwalu Sztuki Medialnej, na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Hamburgu, w Muzeum Dr. Guislain, Ars Electronica i wielu innych.
Jerry Galle jest związany z KASK School of Arts University College Ghent, gdzie zajmuje się projektami artystycznymi.
Boris Chimp 504 [PT]
Boris Chimp 504 to audiowizualny duet tworzony przez Miguela Neto aka mEEkAlnUt (audio) i Rodrigo Carvalho aka Visiophone (obraz)z Portugalii, znany z charakterystycznej futurystycznej estetyki Sci-Fi. Miguel jest muzykiem i artystą nowych mediów mieszkającym w Faro; absolwent nauk psychologicznych oraz Studio Recording, Advanced Music Production and Digital Arts. Obecnie interesuje się tworzeniem interaktywnych interfejsów muzycznych i poznawaniem nowych języków muzycznych, korzystając z komputerów i nowych technologii cyfrowych. Rodrigo jest interdyscyplinarnym projektantem i artystą nowych mediów, mieszkającym obecnie w Porto. Ukończył Design and Digital Arts, obecnie jest doktorantem na wydziale Digital Media na uniwersytecie w Porto w ramach programu UT Austin / Portugal. Interesują go związki sztuki z technologią, przenikanie się dźwięku z ruchem i obrazem. Swój performance oraz interaktywne instalacje prezentowali m.in. na Mira, Sonar i Mutek w Barcelonie i w Santiago de Chile, ADAF w Atenach, BAM w Liegie, Fashion Week w Paryżu i Mediolanie.
Pandelis Diamantides [CY/NL]
Pandelis Diamantides to artysta wizualny i muzyczny wywodzący się z Cypru. Obecnie mieszka i pracuje w Amsterdamie. W swoich produkcjach muzycznych i performance’ach audiowizualnych korzysta ze spersonalizowanych technologii cyfrowych kreując złożone binarne krajobrazy, w których szczegółowe kompozycje dźwiękowe i rytmy elektroniczne są wspomagane przez wielowarstwowy obraz, co zapewnia prawdziwie hipnotyzujące doświadczenie. Występuje solowo pod pseudonimem Microseq. Współpracuje między innymi z twórczym technologiem Emmanuelem Flores Elias, choreografem Lia Haraki i artystą tworzącym instalacje Matthiasem Oostrik. Zajmował się tańcem nowoczesnym, teatrem i interaktywnymi instalacjami. W ostatnich latach jego twórczość była prezentowana m.in. na następujących międzynarodowych festiwalach i galeriach: TodaysArt Festival [Holandia], FIBER Festival [Holandia], Amsterdam Dance Event [Holandia], Stedelijk Museum [Holandia], Bozar Museum [Belgia], Mirage Festival [Francja],Venice Biennale [Włochy], The Vortex [Wielka Brytania], South By Southwest Festival [USA], Leeds, Digital Arts Festival (Lumen Prize) [Wielka Brytania], Athens Digital Arts Festival [Grecja], Kalamata, International Dance Festival [Grecja], Loop Festival [Cypr] and ISFFC Festival [Cypr].
Ali Panahi aka Ali Phi [IR]
Artysta nowych mediów i twórca muzyczny z Teheranu. Jest założycielem studia Nullsight i kolektywu audiowizualnego elemaun, który wystąpił podczas festiwalu Patchlab 2016. Od 2009 roku współpracuje z Mohsen Gallery w stolicy Iranu, tworząc podwaliny nowej sceny cyfrowej sztuki w Iranie. W swoich pracach posługując się nowymi technologiami koncentruje się na motywach irańskich i filozofii wschodniej. W 2016 roku występował m.in. podczas festiwalu Ars Electronica w Linz.
Viktor Vicsek [HU]
Viktor Vicsek – budapeszteński artysta sztuki światła specjalizujący się w projektowaniu interakcji. W latach 2006-2011 kierował grupą kreatywną programistów w Instytucie Computer Science and Control na Węgierskiej Akademii Nauk, od 2014 wykładowca na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Budapeszcie. Współzałożyciel grupy projektowej Limelight w Budapeszcie, która obchodzi obecnie 11 lat istnienia. W swoich projektach koncentruje się na architektonicznych aspektach illuminacji, projekcji i przestrzenności trójwymiarowej, tworząc zdumiewające instalacje świetlne. Jego prace pokazywane były m.in. podczas Amsterdam Light Art Festival, Bella SkyWay Light czy Sharjah Light Festival w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Aleksander Janicki [PL]
Absolwent Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Jest twórcą licznych instalacji multimedialnych, artystycznych akcji i działań parateatralnych, autorem scenografii i reżyserem spektakli plenerowych, gdzie stosował technologię mappingu, 3D, projekcje wielkoformatowe i interaktywne struktury generatywne. Jest autorem filmów eksperymentalnych z pogranicza wideo i instalacji oraz projekcji interaktywnych generowanych w czasie rzeczywistym (m.in. ‘Haiku’ 2011 na Międzynarodowy Festiwal Audio Art, w Muzeum Sztuki Nowoczesnej MOCAK). Na zaproszenie Andrzeja Wajdy zaprojektował multimedialną wystawę dotyczącą historii PRL ‘ SocLand w Nowej Hucie (2001) oraz wystawę z okazji wizyty Cesarza Japonii w Krakowie ‘ Hiroshige multimedialnie CSiTJ Manggha (2002). Brał udział w licznych międzynarodowych prezentacjach sztuki polskiej. Był współautorem, we współpracy z Krzysztofem Ingardenem, Pawilonu Polskiego na EXPO 2005, gdzie prezentował też swoją semi-aktywną instalacją Echo. Jego prace pokazywane była na festiwalach m. innymi: Musica Polonica Nova, Ad Libitum, Warszawska Jesień, WRO. Jest wykładowcą na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na wydziale scenografii /Scenografia a nowe media/. Obecnie realizuje pionierski projekt meta-filmu internetowego opartego na strukturze filmu Dziga Wiertowa ‘Człowiek z Kamerą’ z roku 1929 oraz wystawę w ramach Tatsuno Art Project 2014 w Japonii.
APNOA [AT/DE]
APNOA, czyli Tobias Feldmeier i Sebastian Drack. Duet tworców audiowizualnych, których drogi skrzyżowały się w 2013 roku. W centrum swoich działań stawiają przemyślane idee i strategie w praktyce i teorii, co przekłada się bezpośrednio na interesujące wrażenia i narracje prezentowane jako przedstawienia audiowizualne, instalacje i inne produkcje multimedialne.
random quark [GR/UK]
Studi z branży filmowej z siedzibą w Londynie, założone przez Toma Chambers i Theodorosa Papatheodorou, które specjalizuje się w interaktywnych instalacjach, w tym w projekcjach na dużą skalę o rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality). Projektują i rozwiją doświadczenia łączące rzeczywistość fizyczną z wirtualną.
Hang Do Thi Duc [JP/DE]
Hang Do Thi Duc jest projektantką i inżynierem. Zajmuje się wpływem (społecznych) mediów na technologie informacyjne w naszym społeczeństwie. Ukończyła Fulbright w Niemczech i DAAD, posiada stopień MFA w dziedzinie projektowania i technologii w Parsons University w Nowym Jorku.
Francesco Fabris [IT]
Artysta dźwięku, producent, kompozytor, multi-instrumentalista i inżynier dźwięku. Pracuje z żywą elektroniką, interaktywnymi instalacjami, performance’ami AV, pracami wideo i nagraniami studyjnymi. W swoich osobistych pracach łączy elementy materialne i organiczne z przetwarzaniem elektronicznym i cyfrowym oraz generowane lub wstępnie edytowane treści wizualne. Przestrzeń kosmiczna i natura, astronomia i bio-nauka, to tematy powracające w jego projektach. Posiada tytuł B.A. (z najwyższym wyróżnieniem) w dziedzinie muzyki elektronicznej i nowych technologii z konserwatorium Castelfranco Veneto (IT); studiował w Akademii Muzycznej, Wydziale Sztuki Intermedialnej oraz w Studio Muzycznym im. Mikołaja Kopernika w Krakowie oraz ukończył studia i inscenizacje współczesne w Instytucie CPM w Mediolanie. Pracuje jako producent, aranżer, inżynier dźwięku, mikser, muzyk i programista na żywo z różnymi artystami w swoim prywatnym studio we Włoszech. Występował z różnymi projektami we Włoszech, Niemczech, Francji, Holandii, Rosji, Indiach, Polsce, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Słowacji, Słowenii, Turcji, Libanie i Czechach.
Unstable Routine [PL]
Artysta i producent muzyczny pochodzący z Polski. Jego muzyka zatacza szerokie kręgi począwszy od minimalistycznego techno i elektropunk, poprzez synthpop, do noizu i IDM. Wydał 3 albumy długo grające, EP,SP, między innymi w labelach: AudioTONG, By’em Kobiet’, AU.DIOM.AT, Silk Mother. Remixował i współpracował z artystami obracającymi się zarówno po muzyce poszukująco-eksperymetalnej, jak i tej bardziej popowej. (The Complainer and The Complainters, KAMP!, I Love 69 Popgejů, Kubaterra). Jego live sety można było usłyszeń między innymi w: Berlinie [Avit ‘ licence to screen festival], Warszawie [Free Form Festival], Katowicach [INQbator club], Rzymie [LPM festival], Krakowie [Krakowskie Reminiscencje Teatralne]. Oprócz działań strikte myztcznych, brał udział w wielu projektach multimedialnych, audiowizualnych i teatralnych (Wiedeń [Contemporary Art Museum], Yokohama [Red Brick Warehouse Gallery], Warszawa [Galeria Zachęta], Wrocław [Biennale WRO], Gdańsk [Festiwal Narracje], Kraków [Bunkier Sztuki]. Od 2009 roku jest szefem pracowni akustycznej Opery Krakowskiej, gdzie współpracuje przy produkcji spektakli operowych i koncertów z wiodącymi reżyserami, dyrygentami i muzykami z polski i świata.
Ari Dykier [PL]
Artysta wizualny, zawodowo twórca filmowy. Od dawna zafascynowany animacją. Po wzięciu udziału w 2013 roku w Live Performers Meeting w Kapsztadzie rozwija swoją karierę jako performer wizualny prezentując swoje projekty na LPM 2015 w Rzymie, LPM 2017 w Amsterdamie czy Visual Brasil w Barcelonie. Aktualnie przygotowuje projekt wizualny towarzyszący polskiej orkiestrze barokowej Arte dei Suonatori. Swoje wizualizacje buduje nawiązując do tradycji surrealizmu , animacji, malarstwa czy literatury, jak też z własnych zapamiętanych snów. Tak stworzony performance ma charakter onirycznej podróży w czasie z towarzyszeniem muzyki.
Swen Seyerlen aka VJ R:A:U:L:
Germany
swój talent w zakresie audioreaktywnych performance’ów, programowania i kreacji instalacji prezentuje od ponad 12 lat jako VJ R:A:U:L:.
Prezentował swoje prace w takich klubach jak SUITE212, Cine Colibri lub Rocker 33 w Stuttgarcie, w Kolonii, Hamburgu, Berlinie, Mannheim oraz podczas CAMP.DESERTVIEW.2005 i 2006 w Maroku. Wyrósł z różnych gustów muzycznych, jest otwarty dla prawie wszystkie gatunki muzyczne. Tworzył wizualizacje podczas pierwszorzędnych koncertów zespołów takich jak Madcon, Zascha Moktan, BLISS, YE: SOLAR i DJ-ów, takich jak Carl Craig, Paul Kalkbrenner,
Etienne de Crecy, RAINER TRÜBY, FAUNA FLASH, INVERSE CINEMATICS, VIENNA SCIENTISTS, DUBLEX INC., PHATS & SMALL. Znalazł swój własny styl wizualny, który sam określa mianem ‘onbeat visuals’ lub ‘optical LSD’ na drodze miksowania materiału filmowego z animacją 3D, grafiką i programowania audio-reaktywnego. Obecnie pracuje z narzędziem opartym o vvvv, który sam zaprogramował. Założyciel agencji Lichtinstallationen.com specjalizującej się w projektach wykorzystujących mapping i nowoczesne programowane oświetlenie LED. Dyrektor festiwalu B-Seite w Mannheim.
lászló zsolt bordos [hu]
Artysta obrazowania trójwymiarowego pochodzący z Budapesztu. Zaczął jako VJ w roku 2000. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Budapeszcie oraz na MediaLab UIAH (Uniwersytet Sztuki i Projektu) w Helsinkach. Z czasem jego imię jako artysty przekształciło się w studio Bordos.ArtWorks, które stworzyło pierwsze animacje 3D o wysokiej rozdzielczości. Od 2006 roku pracuje wraz ze swoim głównym partnerem Ivó Kovács’em i gronem zapraszanych artystów nad panoramicznymi projekcjami wysokiej rozdzielczości.