wystawa

listener

The Listener
instalacja interaktywna
Wesley Goatley [UK]
To interaktywna instalacja sonifikująca indywidualne dane personalne, które są tworzone i rozpowszechniane za pomocą przenośnych urządzeń, np. smartfonów. Po połączeniu się z siecią bezprzewodową, sygnał wysyłany przez urządzenie jest przechwytywany przez instalację, umożliwiając jej zbadanie ustawień Wi-Fi. Uzyskane w ten sposób dane są następnie przetworzone na śpiew chóralny, dostrajający się do unikatowego adresu MAC (kodu identyfikacyjnego) urządzenia. Natężenie dźwięku śpiewu jest określone przez siłę każdego wysyłanego sygnału, która słabnie wraz ze wzrostem odległości. Sygnały te zawierają często nazwy sieci bezprzewodowych, z którymi urządzenie łączyło się poprzednio, więc głos instalacji szeptem ujawnia nazwy, przekazywane przez urządzenia będące w pobliżu.

The Listener jest wynikiem podjętego przez autora instalacji badania zakresu, w jakim odczytujemy i rozumiemy upowszechnione procesy technologiczne, na których tak bardzo polegamy oraz w jakim stopniu potrafimy krytycznie podejść do ich wpływu na naszą prywatność i kontrolę w codziennym cyfrowym świecie.


listener

Recession
1024architecture [FR]

Trzecia część trylogii „Euphorie-Crisis-Recession” to audiowizualny performance, podróż po tym, co zostało z naszej cywilizacji. Projekt przedstawia reperkusje kurczących się zasobów naturalnych, zanikanie gatunków oraz coraz bardziej ekspansywny wpływ materii urbanistycznej.
Artyści Fernando Favier i Francois Wunschel, podczas performance’u ożywiają cyfrowy pejzaż w czasie rzeczywistym, jak złapani na gorącym uczynku lalkarze, oczekujący, że coś pójdzie nie tak.


nature-abstraction

Nature Abstraction
instalacja VR
Matteo Zamagni [IT]

Praca zrealizowana w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR) jest immersyjnym, zmysłowym doświadczeniem dotyczącym tajemniczych form fraktali, wizualnego matematycznego odwzorowania form przyrodniczych i biologicznych. Dzięki wirtualnej rzeczywistości dającej wgląd w ich właściwości, pojawiają się one jako trzy planety: Narodziny, Komunia i Eter, a każdej z nich towarzyszą dźwięki wprowadzające w stan medytacji i odprężenia. Fraktale zostały przetworzone przy użyciu oprogramowanią Google Deepdream przekształcające fraktalne krajobrazy w zmieniając je w psychodeliczne wzory, które nasze oko rozpoznaje jako bardzo znajome kształty, chociaż sposób, w jaki te obrazy są tworzone ma na celu jedynie stworzenie różnych przypadkowych wzorów.

Instalacja/Fraktale : Matteo Zamagni
Dżwięk : Daniel Ben Hur
Deepdream : David Li


cathedral

Cathedral-in-the-Cloudsprojekt VR
Tale of Tales [BE]
Tylko podczas specjalnej prezentacji prac VR 13.10 (środa) o godz. 18:00

Tale of Tales, czyli Auriea Harvey i Michaël Samyn to duet artystów tworzący niekomercyjne gry komputerowe, znany z kontrowersyjnych i innowacyjnych projektów przesuwających granice gier wideo, zaprezentują wyjątkowy artystyczny projekt wykorzystujący technologię wirtualnej rzeczywistości Cathedral-in-the-Clouds. Jak sami zapowiadają „projekt jest zgłębianiem zbieżności między romantycznymi pojęciami o cyberprzestrzeni a chrześcijańską koncepcją świętości. Obok cyfrowych rzeźb i miejsc do kontemplacji budujemy katedrę w wirtualnej rzeczywistości. Ku naszemu zaskoczeniu rzeczywistość wirtualna różni się znacznie od tej z ekranu 3D w czasie rzeczywistym, której się spodziewaliśmy. Chcemy podzielić się niektórymi z naszych nadziei i obaw dotyczących wykorzystania tego nowego medium do tworzenia sztuki. Cathedral-in-the-Clouds jest dużym projektem parasolowym, który składa się z dwóch głównych części: cyfrowych dioram dla różnorodnych platform oraz wirtualnej katedry w wirtualnej rzeczywistości. Wybraliśmy wirtualną rzeczywistość właśnie z powodu jej niedostępności: żeby zwiedzić katedrę, trzeba odbyć pielgrzymkę. Katedra nie będzie realistyczną symulacją konkretnej katedry, ale raczej zgłębianiem estetycznych, symbolicznych i matematycznych koncepcji, które leżą u podstaw budowy przestrzeni sakralnych. Katedra jest zawsze odniesieniem do niebieskiego Jeruzalem przepowiadanego w Księdze Objawienia: fikcyjne miejsce poza czasem i przestrzenią. Łączymy duchowe wyobrażenia o niematerialnym świecie, który jest poza naszym światem, z romantycznymi fantazjami na temat cyberprzestrzeni, widzialnymi w 3D w czasie rzeczywistym, gdzie przestrzeń i czas spotykają się w procesorze komputera. Cathedral-in-the-Clouds jest trwałym projektem i jego budowa może trwać dziesiątki lat, podobnie jak budowa starych katedr. Rozpoczęlśmy ten projekt dopiero w zeszłym roku, więc to, co przedstawiamy jest jedynie skromnymi pierwszymi etapami tej ambitnej podróży.”


myth

LIVYATANIM: Myth
film eksperymentalny VR
Or Fleisher, Yannis Gravazas, Tomer Russo [IL]

Interaktywny krótki film zrealizowany w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR) umożliwiająca odbiorcy kontrolę perspektywy tworząc własną, surrealistyczną przygodę zanurzoną w VR. Monochromatyczne, minimalistyczne naturalne i cyfrowe formy hybrydowe oraz pulsujący krajobraz w którym muzyka napędza obraz.


listener

Mind the Chair
instalacja interaktywna
Francesco Soave [IT]

Mind the Chair to interaktywna instalacja, która skupia się na przedstawieniu aktywności naszego mózgu w formie audiowizualnej w czasie rzeczywistym, a także prezentuje, w jaki sposób możliwa jest jego kontrola. W rzeczywistości instalacja pozwala zobrazować poziom koncentracji osoby dzięki audiowizualnej reakcji (manipulacja światłami LED i dźwiękami). Kiedy używa się zestawu słuchawkowego, łatwo jest zrozumieć jak można ‘kontrolować’ nasz mózg i tym samym wpływać na nasz poziom koncentracji, poprzez modyfikowanie intensywności światła lub filtrowanie dźwięku.


myth

Apparenza
instalacja świetlna
Luca Cataldo [IT]

Efemeryczna instalacja świetlna, która jest metaforą wielu powiązań, konstrukcji umysłowych i interpretacji, które każdego dnia przeżywasz, nieświadomie. Klucz do granic pozorów i prezentowania się w świecie coraz bardziej zdominowanym przez powierzchowność, efemeryczność i kreację. Światło podąża za tym wątkiem, podróżuje we wszystkich kierunkach, napełniając je i opróżniając, tym samym pozwalając ci zmienić zdanie i spojrzeć w nowy sposób na to, co jest poza. Instalacja ujawnia się po zmroku.